Jump to content

[Beta Release] Truck Log System


The Fabby

Recommended Posts

Hm leuk idee, maar als ik zou mogen kiezen zou ik liever een push naar een IRC stream zien. Dan zou je het kunnen koppelen aan bijvoorbeeld twitch chat.

 

interesant idee. ga ik me is in verdiepen

"We're on the world to help each other. Atleast that is what I believe." - The Fabby

 

https://vtlog.net - Independed logger by truckers like yourself.

Link to comment
Share on other sites

Heb een beetje na zitten denken of hoe het leuk zou zijn voor IRC/Twitch. Denk dat het qua programmeren niet zo moeilijk is om iets naar IRC door te pushen, dat is redelijk makkelijk zelfs. Alleen moet je gaan kijken hoe je in het goede kanaal komt bij de goede gebruiker, wellicht via instelling of OAuth van twitch.

 

Wat mij leuk lijkt is dat wanneer je een trailer koppelt er geplaatst word:

 

*Wie koppelt hem aan?
-Er zullen genoeg VTC een eigen kanaal hebben die hun activiteiten willen laten zien van alle gebruikers. Default instellingen natuurlijk op 1 persoon.

 

*Wat koppelt hij aan?
-Welke lading en met welke gewicht?

 

*Waar zijn en waarheen?

-Waar zijn we momenteel en waar gaat de rit naartoe. Dit word regelmatig gevraagd via twitch. 

 

Voorbeeld:

 

Screenshot22-12-2015-22u53m44s.jpg

 

 

Bij het lossen/aankomst bij/van een bedrijf/lading het volgende:

 

*Gereden afstand

*Laad plaats / los plaats

*Link naar trip voor meer info

 

Voorbeeld:

Screenshot22-12-2015-23u00m15s.jpg

 

Zo heb je ook een klein beetje reclame voor de site. 

 

Uiteraard kun je nog een tal van overige features bedenken zoals het optioneel maken van wat je plaatst etc, maar voor een begin leek mij dit wel een leuke opzet. Andere ideeen zijn opvragen via commando wat er vervoerd word en waarheen etc.

76561198060274465.pngbrandjuh.png
Link to comment
Share on other sites

  • Commando's vereisen echt een bot en zal dus niet zo snel gebeuren.
  • Het weten waar iemand precies is zou geweldig zijn maar helaas moet hiervoor speciaal een live map gemaakt worden en dat valt niet mee. Coordinaten zijn compleet anders dan van google maps bijvoorbeeld.
  • Informatie die bij bericht word gestuurd word uiteindelijk uitgebreider nog. Channel berichten staan nog uit momenteel voor iedereen maar zijn te realiseren met een instelling en channel id. 
  • Nadeel van willen hebben van de berichten op je teamspeak is weer dat je een query login nodig hebt. Hoe meer je wil mogelijk maken hoe meer rechten deze login nodig heeft en dat wil ik juist zo laag mogelijk houden.

 

Ik wil er momenteel ook niet teveel werk van maken aangezien SCSsoft zelf heel goed op weg is met hun systeem. Tevens is het de vraag of telemetry werkt voor ATS. Daar komt bij dat wij momenteel 90% van al het werk op onze server laten doen en we dit eigelijk zoveel mogelijk naar client side willen hebben waardoor het sneller en efficienter word. Echter is dit meer werk en zal dit weer een hoop tijd in beslag nemen. 

"We're on the world to help each other. Atleast that is what I believe." - The Fabby

 

https://vtlog.net - Independed logger by truckers like yourself.

Link to comment
Share on other sites

Het precies willen weten is ook niet nodig toch, daar is ETS2MP voor. Wat ik ermee bedoelde is dat er word verzonden van waar naar waar je heen rijd, deze informatie bekend.

Persoonlijk denk ik dat ATS apart gezien moet worden van ETS. Twitch Chat werkt via IRC, een botje voor IRC is opzich niet zo moeilijk en is ook mogelijk via een webinterface volgens mij (Te lang geleden dat ik ermee bezig ben geweest). 

 

Ik denk maar hardop mee ;-)

76561198060274465.pngbrandjuh.png
Link to comment
Share on other sites

Weer wat updates door gevoerd. 

 

Even je validation in profiel opnieuw instellen

Indien je steam login hebt aanstaan / gebruikt zal op front page getoond worden welke game je aan het spelen bent.

"We're on the world to help each other. Atleast that is what I believe." - The Fabby

 

https://vtlog.net - Independed logger by truckers like yourself.

Link to comment
Share on other sites

Niet veel gedaan laatste tijd. Zijn bij get gaming vooral bezig geweest met Twitch en Steam synchronisatie. 

Dingen zoals het zien wie aan het gamen is, wie aan streamen is en dat tevens in teamspeak tonen.

Maar dat is klaar dus gaan we verder.

 

Hebben eerste stappen gezet naar uitlezen van Contracts vanuit worldoftrucks. Ergens verwachten wij dat trip logger grote herschrijvingen nodig heeft met ats en dat sdk geen updates meer krijgt in de toekomst en dit dus einde verhaal betekend voor automatische trip loggers. Dit zeker vanwege scs zelf dit soort systeem wil maken. En in hoeverre is het dan de moeite nog? 

 

Dus bereiden wij ons vast voor op het uitlezen van worldoftrucks en hopen wij dat hun ook uiteindelijk een API realiseren. Voor nu hebben we het voor elkaar om worldoftrucks uit te lezen. Maar voor nu gaan we happy verder met onze trip logger.

"We're on the world to help each other. Atleast that is what I believe." - The Fabby

 

https://vtlog.net - Independed logger by truckers like yourself.

Link to comment
Share on other sites

Vanuit mij en Get Gaming wens ik jullie alleen een gelukkig nieuw jaar, een veilige wisseling en dat 2016 maar beter dan 2015 voor jullie zal worden. En ook in 2016, rij veilig. 

"We're on the world to help each other. Atleast that is what I believe." - The Fabby

 

https://vtlog.net - Independed logger by truckers like yourself.

Link to comment
Share on other sites

is this trip logger just for the website get-gaming, or it can be used standalone? sorry, i don't speak dutch(thanks for correcting).

 

google translate: er denne tur logger bare for hjemmesiden get-gaming, eller det kan bruges standalone? Undskyld, jeg ikke taler hollandsk (tak for at korrigere).

Edited by legocube
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.