Jump to content

Norsk VTC på vei


Recommended Posts

Halla. Tenkte jeg ville fortelle litt om et prosjekt jeg holder på med :)

Det norske simulator samfunnet for truckersMP er ikke akkurat det største, og dette hadde det vært gøy å gjort noe med! Jeg har selv begynt et prosjekt om å starte opp et Norsk basert VTC, hvor vi kan prøve på å samle et stort norsk samfunn av truckersMP interesserte. Jeg ser på dette som en mulighet for en plattform å møtes, jobbe sammen, og bygge opp et norsk virtuelt selskap. Det er mange store selskaper fra før å velge imellom, men hvorfor ikke ha ett med litt særpreg av oss nordmenn ?‍♂️ 

(Nettsiden er på engelsk for tilgjengelighet for alle)

 

Selskapet jeg lager er basert på logistikkselskapet Postnord, som leverer hovedsakelig i Sverige, Danmark og Norge. Selskapet vil bli kalt Virtual postnord.

Jeg er fremdeles i den tidlige fasen av utviklingen av selve selskapet og dens nettapplikasjoner, men vil prøve å poste noen oppdateringer i denne posten. Foreløpig har noe av tiden gått til basic design slik at jeg har noe å jobbe utifra. Skal nå begynne på brukersystemer som logg inn, registrering osv.

 

Jeg legger ved noen bilder slik at dere kan ta en titt. Merk: at mye av det du ser er bare for å illustrere og vil mest sannsynlig bli endret i senere tid.

 

spacer.pngspacer.png

spacer.png

 

Interessert i prosjektet? Kom gjerne med forslag om hva du tenker kan være greit å ha med! :D

 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

On 12/28/2019 at 1:27 AM, Frotzi said:

Hei Marcus,

 

Dette ser ut for å kunne bli meget interessant for oss nordmenn.
Hvordan har du tenkt at systemet skal fungere til slutt?

 Halla Frotzi!

 

Hvordan jeg ser for meg at systemet skal fungere til slutt er et brukervennlig system, der data fra spillet skal automatisk via et tracker program sendes direkte til nettapplikasjonen. (github/ets2-telemetry-server??)

Målet er jo å prøve å skape en følelse av å være en del av at selskap for sjåføren som har registrert seg. Dette kan oppnås ved at en har statistikk over egen innsatt i selskapet, men også over hele selskapet. 

Ser også for meg at en kan lage type "konkurranser" evt, for å motivere sjåførene. Ukens sjåfør baster på å ha kjørt flest km, eller tyngst last osv.

 

Når det gjelder selve tracker programmet så vil nok ikke utviklingen av den starte før etter nettsiden. Derfor vil det frem til den er på plass føres inn manuell logg av turene, hvor dataene må skrives inn selv. 

Link to comment
Share on other sites

Liten oppdatering på nettsiden for de som er interessert.

  • Design på dashboard er så å si ferdig. Alle verdiene på dashboard fungerer, utenom grafen.
  • Har laget et lite multispråksystem, slik at bruker selv kan velge mellom Engelsk og Norsk.
  • Lagt til noen få informasjonskapsler.
  • Har startet på profil sider. 
  • Registrering er straks ferdig, litt fin pussing.
  • Lagt inn 228 byer fra simulatoren inn i databasen.
  • Lagt inn 148 selskaper fra simulatoren inn i databasen.
  •  

2020_frontpage.JPG

2020_profile.JPG

Link to comment
Share on other sites

Jobber en rolig fredags kveld med å få frem et kart. Har klart å få eksportert tiles fra spill filene (https://github.com/dariowouters/ts-map), så nå er det bare å få det opp på siden. Har ikke vært helt heldig ennå, ?spacer.png

Planen videre er å bruke koordinater til å plassere punkter der spilleren har enten levert eller hentet i en by.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, GrubbyTrack said:

Har du vurdert å la svensker og dansker med? PostNord leverer rundt i Skandinavia, så du burde poste om dette i den svenske og danske forumsiden
 

Er det noen requirements for å bli med?

 

Halla Grubby.

Du har helt rett i at PostNord leverer rundt i Skandinavia, og det vil selvfølgelig være åpent for også dem! Om jeg evt vil tilpasse nettapplikasjonen slik jeg har gjort på Norsk, har jeg ikke tenkt på. Dette vil evt kreve en liten jobb med oversettelse. En løsning kunne evt vært at jeg la ut den norske oversettelses-filen ut, slik at brukere som ønsker kan bidra i å oversette.

Spoiler

Dette er hvordan oversettelses-filene er bygd opp. Disse kan enkelt oversettes av den som måtte ønske.

spacer.png

 

Når det gjelder requirements, så har jeg ikke lagt noe helt klart enda. Jeg tenker det må være evt en aldersgrense, villighet til å fylle ut logger (Senere kommer tracking), minimum av timer i simulatoren fra før for eksempel. Som sagt så er ikke alt lagt helt klart, da jeg også foreløpig jobber alene med prosjektet ?

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, MarcusDEV said:

Halla Grubby.

Du har helt rett i at PostNord leverer rundt i Skandinavia, og det vil selvfølgelig være åpent for også dem! Om jeg evt vil tilpasse nettapplikasjonen slik jeg har gjort på Norsk, har jeg ikke tenkt på. Dette vil evt kreve en liten jobb med oversettelse. En løsning kunne evt vært at jeg la ut den norske oversettelses-filen ut, slik at brukere som ønsker kan bidra i å oversette.

 

Du kan nok recruite noen oversettere for nettsiden. Det er helt sikkert noen her som er villig til å gjøre det

14 hours ago, MarcusDEV said:

Når det gjelder requirements, så har jeg ikke lagt noe helt klart enda. Jeg tenker det må være evt en aldersgrense, villighet til å fylle ut logger (Senere kommer tracking), minimum av timer i simulatoren fra før for eksempel. Som sagt så er ikke alt lagt helt klart, da jeg også foreløpig jobber alene med prosjektet ?

 

Hva tenker du at aldersgrensen blir?

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, GrubbyTrack said:

 

Du kan nok recruite noen oversettere for nettsiden. Det er helt sikkert noen her som er villig til å gjøre det

Ja jeg vil mulig poste noe på den danske/svenske forum siden når jeg er ferdig med en av oversettelsene, slik at de har noe å jobbe ut ifra.

 

7 hours ago, GrubbyTrack said:

Hva tenker du at aldersgrensen blir?

16 ish.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ny oppdatering på nettsiden:

  • Registrering er ferdig.
  • Profil side for brukere er ferdig.
  • Oppdrag sider er ferdig (mulig kommentar funksjon kommer senere).
  • "Mitt kart" side er snart ferdig.
  • Side med alle oppdrag for selskapet, fordelt på sider er ferdig.
  • Last opp nytt oppdrag funksjon er ferdig.
  • Design forbedringer på andre sider.

Bilder:

 

Profil og jobb side:

Spoiler

spacer.png

 

spacer.png

 

Mitt kart:

Spoiler

spacer.png

 

Alle oppdrag, og nytt oppdrag:

Spoiler

spacer.png

 

spacer.png

 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Imponerende innsats, spennende prosjekt, kudos!

Håper du lykkes med å få dette på lufta, og med skandinaviske sjåfører.

 

Selv så har jeg spilt en del ETS2, men har akkurat begynt å sette meg inn i TruckersMP-verdene (registrerte meg i går! :) ).

ProMods er for meg et must, så i den grad jeg er online så vil det være på PM1-serveren.

Tiden er begrenset innimellom jobb og andre IRL-greier, men jeg synes dette virker moro.

Og, det er utrolig mange seriøse folk innpå her, heldigvis!

Var ganske skeptisk etter å ha sett en del av "Idiot's on the road"-videoene til Tony747 på YouTube... :) 

Men, jeg holder meg langt unna EU1 og Calais-området der det ser ut som mye av galskapen skjer......

Link to comment
Share on other sites

Liten oppdratering

  • Har nå begynt på support funksjoner. 
    • Målet er å få ferdig gjort de viktigste funksjonen på siden, slik vi evt kan starte kanskje starte en alpha versjon av selskapet.
  • Begynt litt på administrerings sider for selskapet.
  • Startet programmer av ETS2 Tracker (VPTC - Virtual Postnord Trucker Client)

Support så langt:

Spoiler

spacer.png

spacer.png

 

Tidlig fase av tracker:

Spoiler

spacer.png

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 4/12/2020 at 11:50 PM, Ckjoren said:

Hei, er det noe oppdateringer i det siste på prosjektet?

 

Halla er en stund siden sist jeg kom med en oppdatering ja.

Årsaken til langsom utviklingen har vært at etter jeg forsøkte å overføre prosjektet til en ny PC, så glemte jeg å overføre databasen. Derfor mistet jeg veldig mye data som selskaper, byer, gods, og dette må legges inn på nytt. Jeg husker ikke helt hvordan jeg hadde lagt opp de ulike «tables», så det er en jobb å sette opp alt det på nytt slik det var.

 

I tillegg har jeg nå jobb, noe som tar en del tid. I den perioden vi er i nå, så går det enda mer vakter enn vanlig på jobb. Derfor vil prosjektet gå litt langsomt fremover de neste månedene.

 

En annen grunn til langsom utvikling er at jeg er alene om prosjektet. Derfor hvis noen har kunnskaper innen nettutvikling, ta gjerne kontakt. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
On 12/27/2019 at 12:03 AM, MarcusDEV said:

Halla. Tenkte jeg ville fortelle litt om et prosjekt jeg holder på med :)

Det norske simulator samfunnet for truckersMP er ikke akkurat det største, og dette hadde det vært gøy å gjort noe med! Jeg har selv begynt et prosjekt om å starte opp et Norsk basert VTC, hvor vi kan prøve på å samle et stort norsk samfunn av truckersMP interesserte. Jeg ser på dette som en mulighet for en plattform å møtes, jobbe sammen, og bygge opp et norsk virtuelt selskap. Det er mange store selskaper fra før å velge imellom, men hvorfor ikke ha ett med litt særpreg av oss nordmenn ?‍♂️ 

(Nettsiden er på engelsk for tilgjengelighet for alle)

 

Selskapet jeg lager er basert på logistikkselskapet Postnord, som leverer hovedsakelig i Sverige, Danmark og Norge. Selskapet vil bli kalt Virtual postnord.

Jeg er fremdeles i den tidlige fasen av utviklingen av selve selskapet og dens nettapplikasjoner, men vil prøve å poste noen oppdateringer i denne posten. Foreløpig har noe av tiden gått til basic design slik at jeg har noe å jobbe utifra. Skal nå begynne på brukersystemer som logg inn, registrering osv.

 

Jeg legger ved noen bilder slik at dere kan ta en titt. Merk: at mye av det du ser er bare for å illustrere og vil mest sannsynlig bli endret i senere tid.

 

spacer.pngspacer.png

spacer.png

 

Interessert i prosjektet? Kom gjerne med forslag om hva du tenker kan være greit å ha med! :D

 

Hej!

Funderar du på att sälja ditt script? Ser väldigt intressant ut :P

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Forstår virkeligheten kommer før spillet, men lurer på hva slags prosent prosjektet er på nå som jeg først har oppdaget denne tråden på den norske subforumet.

MSI MPG X570 GAMING PLUS | AMD Ryzen 9 5900x | Corsair H150i RGB Pro | MSI GeForce RTX™ 3080 Ti SUPRIM XCorsair Vengeance RGB PRO 32GB | Corsair RM1000xLian Li O11DW Dynamic

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 9/14/2020 at 11:32 AM, MultiGamerClub said:

Forstår virkeligheten kommer før spillet, men lurer på hva slags prosent prosjektet er på nå som jeg først har oppdaget denne tråden på den norske subforumet.

 

Halla. Jeg har lagt prosjektet helt på vent per nå. Det har vært så mye som har skjedd IRL at jeg ikke har hatt mulighet til å jobbe med prosjektet.

Jeg håper jeg kanskje kan jeg kan få tid til å ta det opp i fremtiden igjen en gang, men frem til da så er det ikke noe pågående utvikling.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.