Jump to content

Hoe word ik een Game Moderator?


Guest

Recommended Posts

Hallo truckers!

 

Omdat het oude topic hierover erg verouderd is, heb ik besloten de meest recente te vertalen, met toestemming van @Pillow_, dank nogmaals.

 

"Hoe word ik een Game Moderator?", dat is een vraag waar je misschien over na hebt gedacht. De inhoud van dit topic geeft antwoord daarop en heeft wat algemene informatie waarin je misschien geïnteresseerd bent.

 

Allereerst, een Game Moderator zijn betekent niet alleen maar rijden in een politieauto. Enkelen lezen dit topic misschien alleen om erachter te komen hoe je in een politieauto kunt rijden. Deze uitvoering van de auto is enkel voor staff leden met Game Moderatie toestemmingen, zoals onze Game Moderators, managers en developers. Rijden met een politieauto is niet het doel van Game Moderator zijn (vanaf hier wordt "GM" gebruikt als afkorting van Game Moderator in dit topic). Het is enkel een extra voor deze rol in het team.

 

De taken van een GM zijn niet alleen over de map heen vliegen en willekeurig iemand uit de server schoppen of verbannen. De positie GM heeft een grote verantwoordelijkheid. Een GM heeft verschillende taken op de website en in-game, inclusief website reports, in-game reports en ban appeals, en oordeelt wat goed en niet goed is. Elke GM is zorgvuldig gekozen om maximale kwaliteit te kunnen garanderen.

 

Sinds januari 2018, is er een GM sollicitatie geopend. Zoals je misschien is opgevallen, worden GM's meestal gekozen vanuit het team, en niet van "buitenaf". Je moet dus in principe het team joinen als andere rol om geselecteerd te worden voor een promotie naar GM. Niet iedereen krijgt die promotie, er zijn enkele redenen waarom zij niet geselecteerd worden. Als je het team joined met de achterliggende gedachte om GM te worden, dan zal je waarschijnlijk niet geselecteerd worden. Als je solliciteert voor een specifieke rol, verwachten we dat je je daar mee bezig houdt.

 

Als je alles goed doet, zal een Game Manager dat misschien opvallen en jou een promotie aanbieden indien zij meer GM's nodig hebben. Het is jouw keuze om dat voorstel te accepteren, of af te wijzen en te blijven in je huidige team. 

 

Onderstaand is een samenvatting voor de twee verschillende paden die je kunt nemen om GM te worden:

 

  • Stap 1 - Join het team in een andere positie (Support, Moderator, Media etc).
  • Stap 2 - Werk hard, doe wat je moet doen en wees aardig.
  • Stap 3 - Krijg een aanbod van een GMM om op proef te gaan in het GM team.

 

Onderstaand vind je de tweede optie:

 

  • Stap 1 - Zorg ervoor dat je geen bans hebt, dat je goede forum activiteit hebt en dat je aardig bent.
  • Stap 2 - Wanneer GM sollicitatie opent, solliciteer je voor dat team en zorg je ervoor dat je je sollicitatie volledig en met veel detail invult.
  • Stap 3 - Je wordt uitgenodigd voor een chat met een GMM (even voor de duidelijkheid, een GMM is een Game Moderation Manager).
  • Stap 4 - Proefperiode met een GMM en een GMTL.
  • Stap 5 - Proefperiode van 2 maanden.

 

Onderstaand vindt je wat tips en advies dat we je mee kunnen geven:

- Vraag nooit of je GM kunt worden, dit vermindert jouw kans om GM te kunnen worden.

- Vertel niemand dat je een kandidaat bent (geworden) voor een positie als GM.

- Join het team niet met alleen de achterliggende gedachte dat je GM wil worden.

+ Doe je best indien je het team joined als andere rol, en een GMM merkt jou vanzelf op.

+ Oefen je behendigheid wat betreft de Engelse taal, dat is ook je standaard taal als GM

+ Kom alle regels na in-game en op het forum; een ban of waarschuwingsspunt vermindert je kansen.

+ Wees actief op het forum, wordt bekend in de community en geef anderen een positieve indruk van jou.

 

Onderstaand een aantal gerelateerde vragen:

 

V: Moet ik zowel ETS2 als ATS hebben om een GM te kunnen worden?

A: Nee, we raden dat wel aan maar dat is geen eis.

 

V: Geeft vrienden zijn met een staff lid mij een grotere kans?

A: Nee, we selecteren nieuwe GM's op basis van hun activiteit, gedrag en behendigheid. Iedereen heeft dezelfde kans om geselecteerd te worden.

 

V: Ik ben niet echt geïnteresseerd in het forum, kan ik dat overslaan om een GM te worden?

A: Nee, het is van belang om mee te doen aan discussies en de community. Het is belangrijk te weten hoe onze community werkt als je lid wil worden van het team.

 

V: Ik word nooit gekozen in bij een sollicitatie, wat kan ik doen?

A: Niet veel, vrije plekken zijn gelimiteerd en velen zijn geïnteresseerd. Probeer jezelf te verbeteren en probeer het gewoon nog een keer wanneer mogelijk.

 

V: Ik spreek {taal}, er zijn geen GM's die deze taal spreken. Kan ik meteen een GM worden?

A: Nee, je moet nog steeds alle stappen nakomen om GM te worden. We geven niet zomaar deze rol weg omdat je enkel een taal kent.

 

V: Ik heb een vraag die niet in deze lijst staat, met wie moet ik contact opnemen?

A: Als je een vraag (hierover) hebt, dan stuur je een feedback, voor meer informatie daarover, lees je dit topic.

 

Bron:

 

Vertaald door Frosty.

Link to comment
Share on other sites

  • Jeroen pinned, featured and locked this topic
  • tfmpillow unfeatured this topic
  • Jeroen unpinned this topic
  • 2 months later...
  • Business Analyst

Aan dit topic is een Knowledge Base artikel gewijd, die in detail uitlegt hoe je Game Moderator kunt worden. Indien zaken inhoudelijk veranderen, dan wordt dat artikel aangepast. Om die reden wordt deze handleiding nu gesloten en gearchiveerd.

 

Zie voor informatie:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.