Jump to content

Den perfekte VTC guide!


Guest

Recommended Posts

Before you begin read this, this post/tutorial are in danish!

 

Hej alle danskere!

 

Jeg har skrevet dette indlæg/guide for at forklare alle danskere, hvordan man kan drive et virtuelt firma i enten Euro Truck Simulator 2 eller American Truck Simulator 2.

VTC bruges for det meste bare til at køre konvojer, og have det sjovt mens man kører. På den platform kaldet Virtualtruckingmanager.com, som jeg selv bruger til at drive mit eget firma kaldet Coward Logistics, kan man en mase ting.

Du kan blandt andet

  • Sætte løn og bonus pr km
  • Se hvem der kører længst
  • Se hvem der kører mest pr liter
  • Se hvem der har tjent mest
  • Og se hvor meget i tjener til sammen
  • Og selvfølgelig, en masse mere!

Jeg synes selv at den hjemmeside er den bedste. Jeg har prøvet TrucksBook, og det var jeg ikke vild med. Jeg synes blandt andet, at det ikke var særlig fedt, at du skulle bruge penge, for at kunne få nogle flere features, og så synes jeg ikke det er særlig overskueligt.

På virtualtruckingmanager.com, kan du downloade et program, som hedder VTMLive. Det gør sådan, at når du har programmet åbent mens du spiller, registrerer den selv alle oplysninger, som du ellers selv skulle skrive ind i systemet. Det er blandt andet;

  • Hvor langt du har kørt
  • Hvor du kørte fra og til
  • Hvad du kørte med
  • Hvor meget du tjente
  • Og en masse andet!

Det gør det meget realistisk, synes jeg selv.

 

Så fik vi introduktionen. Så lad os komme til hvad du skal bruge i følge mig, for at kunne starte et fedt VTC op!

 

Platform/Logger: Det har vi lige snakket om. Der vil jeg anbefale dig at bruge Virtualtruckingmanager.com. Grunden til det, har jeg skrevet. Så til denne er der ikke så meget.

 

Ranksystem: For at gøre det fedt for dine kollegaer, synes jeg selv at du skal få sat et ranksystem op. Også med hvordan man kommer op i rank, men også hvad du må/ikke må, i den rank ud nu er i. Jeg har selv lavet et. Du kan få lidt idéer her:

  1. Lærling (Start rank, billig lastbil)

  2. Udlært (Efter en uges aktiv kørsel, ellers bestemmer ledelsen det, samme lastbil)

  3. Chauffør (2 ugers aktiv kørsel som udlært, ellers bestemmer ledelsen det, lidt dyrere lastbil)Respekteret chauffør (1½ måneds aktiv kørsel som chauffør, ellers bestemmer ledelsen det, samme lastbil)

  4. Erfaren chauffør (3 måneders aktiv kørsel som respekteret chauffør, ellers bestemmer ledelsen det, lidt dyrere lastbil)

  5. Stabschef (Man bliver spurgt. Valgfri lastbil)

  6. Administrerende direktør (Man bliver spurgt. Valgfri lastbil)

  7. Direktør (Firmastifter. Valgfri lastbil)

Som du kan se, har jeg også skrevet hvilken lastbil du skal have. Det gør det meget fedt og realistisk!

 

Design: Det er fedt, at når i kører konvojer, at i har det samme skin eller paintjob på. Hos Coward Logistics har vi valgt et, som vi er igang med at få givet til alle, så det ser fedest ud når vi kører konvojer. Dette er i sær en fordel, hvis du har streamere i dit firma - det kan godt give en idé, om at man har styr på det = folk har lyst til at joine firmaet!

 

Kommunikationsplatform: Det er altid fedt, hvis i har én fast platform, i kommunikerer på. Hos Coward Logistics bruger vi teamspeak, fordi Coward Logistics hører inde under Coward Gaming, som har flere spilservere, og deriblandt også en teamspeak server, hvor vi bare snakker på. Om i bruger Discord, Skype, Messenger, Teamspeak eller noget helt femte, er helt op til dig selv!

 

Reklame: Vil du have tjent nogle penge, og få nogle chauffører, er det altid en god idé at få lavet noget reklame, så snart du er klar, så i kan komme igang med at få kørt på vejene, og få tjent nogle penge i kassen, så i kan få nye lastbiler blandt andet. Så lav en Facebook side, og smid et opslag op, og del det i diverse grupper - så kommer de!

Ellers lav nogle opslag på diverse forums, så kommer de også!

 

Det var alt for min guide, til hvordan du starter et firma! 

Har du nogle spørgsmål, så stil dem endelig!

 

Venlig hilsen

Hjalte (aka Nylander)

Ejer & Stifter

Coward Logistics

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

"""Løst""

 

Spørgsmål:

 

Nu har jeg oprettet profil på Virtualtruckingmanager.com og installeret VTMLive, men der er ikke kommet nogle info ind. Er det nødvendigt at oprette et VTC eller være "ansat" før den henter de info?. Har spillet nogle timer efter oprettelserne og været logget ind begge steder.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
On 2/13/2019 at 1:03 AM, peter8600dk said:

"""Løst""

 

Spørgsmål:

 

Nu har jeg oprettet profil på Virtualtruckingmanager.com og installeret VTMLive, men der er ikke kommet nogle info ind. Er det nødvendigt at oprette et VTC eller være "ansat" før den henter de info?. Har spillet nogle timer efter oprettelserne og været logget ind begge steder.

VTMLive virker ikke for tiden. 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.