Jump to content

Achteruitrijden met een LZV in ETS-2. (Training/Uitleg)


Recommended Posts

In de aantal maanden dat ik Euro Truck Simulator 2 speel, heb ik veel mensen gezien die moeite hadden met het achteruitrijden in een LZV voertuig. Ook heb ik veel mensen gezien die een LZV voertuig in de achteruit probeerde aan te dokken, dit was in de meeste gevallen grappig om te zien. Daarom laat ik jullie in deze video/uitleg zien, hoe je het beste met een LZV voertuig achteruit kunt rijden, en eventueel kunt inparkeren.

 

1.  Hoe krijg je permissies om een dubbele trailer op de moeilijke manier in te parkeren:

Zoals de meeste van jullie waarschijnlijk wel gezien hebben. Je kunt normaal gesproken de moeilijkste manier van inparkeren niet eens selecteren met dubbele trailers. Dit kan makkelijk worden opgelost door naar de map "profiles" in je Euro Truck Simulator 2 folder te gaan. Klik daar op het profiel dat je wilt gebruiken om dubbele trailers te gaan parkeren. "In het geval van meerdere profielen kun je in het spel inloggen en weer uitloggen. Daar na zal het profiel bovenaan staan. (laatst gebruikt staat bovenaan) Open de profiel folder en klik op het .CFG (config) bestand. Verander het nummer achter "g_simple_parking_doubles" van 1 naar 0. Als dit gedaan is kun je in het spel een dubbele trailer op de moeilijkste manier inparkeren. Optioneel is ook nog om in dat .CFG bestand "g_parking_difficulty" naar het nummer 2 te zetten, daar bij zal de moeilijkste optie automatisch door het spel geselecteerd worden.


2. Hoe rijdt je achteruit met een dubbele trailer op een doodlopende weg:

Veel mensen komen er hier wel uit, maar de meeste van hen doen er onnodig heel lang over om er uit te komen. Zoals de meeste van jullie weten, moet je omgekeerd als je met een enkele trailer achteruit wil reiden. De basis van dit is eigenlijk het zelfde met dubbele trailers, alleen dan moet je juist wel de kant op sturen waar je heen wil. De eerste trailer zal de tweede trailer naar de kant duwen waar je heen wil. Zorg er wel voor dat het aantal graden tussen de eerste en de tweede trailer niet over de 110 graden heen gaat, en het aantal graden tussen de eerste trailer en de truck niet over de 90 graden. Zolang als dat je in een rechte lijn achteruit moet rijden kom je er met een simpele zogenoemde "zig-zag" ook wel uit.


3. Hoe dok je aan met een dubbele trailer op de moeilijkste manier:

Als je de dubbele trailer achteruit in een straatje kunt sturen dan is het tijd om deze stap te volgen. Het is heel belangrijk om naar het aantal graden tussen zowel de trailers als de vrachtwagen en de eerste trailer te kijken, zodra je achteruit gaat rijden met een dubbele trailer. Bij het inparkeren mag de hoek tussen de eerste en de tweede aanhanger niet over de 110 graden heen komen. En de hoek tussen de eerste aanhanger en de vrachtwagen niet over de 90 graden. Dit is om scharen met de trailers/vrachtwagen te voorkomen. Dit is overigens ongeveer, om een beetje een duidelijk inzicht te geven op de goed resulterende hoeken. Als je ruim over het aantal graden heen gaat dan zul je ter correctie een stukje vooruit moeten rijden. Dit zal nogal wat oefening opeisen, maar het resultaat is fantastisch.  Verder zou ik iedereen die dit gaat oefenen willen adviseren om direct via de interieur-camera te gaan oefenen. Wanneer je met de exterieur camera begint zal het als nog lastig worden om het via de interieur camera te doen. Dit zal andersom niet het geval zijn.

Advies: Het is het beste om je parkeerplaats aan de stuurzijde van de vrachtwagen te hebben. Je ziet namelijk door het draaien van de trailers in de meeste gevallen haast niks in de spiegels, aan de stuurzijde kun je via het raam achteruit kijken. Dat zal een hoop moeite schelen en is daarom hoog geadviseerd. 

 

Voorbeeld/verduidelijkings video voor het achteruitrijden met een LZV in Euro Truck Simulator 2:

 

 

Ik hoop dat deze video je op weg heeft geholpen met het oefenen van je achteruitrijdt vaardigheden met dubbele trailers.

Veel geluk toegewenst met het oefenen van je vaardigheden hier in.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

@Flynn Dawson Als je de bewerkte video in Sony Vegas of wat voor een programma je ook gebruikt hebt opgeslagen, kan je de tekst nog steeds bewerken. Echter als je dit niet hebt gedaan, zal je de gehele video weer opnieuw moeten bewerken.

  • True Story 1

tfmpillow | Retired Team Member

Rules | Recruitment | Support | Feedback | Meet the Team | Guides | Suggestions

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Al is het topic al wat ouder, waardeer ik het zeker voor de eventueel wat nieuwere spelers onder ons. Zeker handig voor de mensen die wat minder goed kunnen rijden om te gaan trainen. Toppertjes.

TruckersMP Member since April 11th, 2018

 

Former driver for the Viva TruckingPries LogisticsSpark LogisticsFast Cargo Netherlands and Forza Trucking Virtual Trucking Companies.

DiscordPim#2886

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.