Jump to content

Eigen Truck en Trailer Skins


Recommended Posts

Misschien zijn er hier nog meer mensen die eigen truck en trailers skins hebben gemaakt voor ETS2 of ATS en deze willen posten.
In de afgelopen 3 jaren ben ik ooit begonnen met eigen skins te maken, in het begin nog vrij simpel met paintshop maar vrij snel over gestapt op photoshop omdat je hier meer uit kan halen.
Zelf ben ik geen gevorderde skin maker maar enkele skins die ik voor andere vrienden heb gemaakt heb ik vrijwel goede feedback op gehad, ik zal hier enkele posten als dit geen probleem is.

Recente skin is voor een vriend die tevens ook een bekend is als (retired) Admin @verbeekrj2903(NL/ENG)

2BF9EFC36D4970E6EA7FF31A1C06C483B930E1F9

1E2C8EA4907D70478A6504D873069CE8E11A1CDF

Scania RJL Skin: Truck & Trailer

3618FF91486BBE3597F3136CCBA43F09D5507F09

9291236CB4F12E6FC76AB14FBC0E6B24233D5F69
 

198ACF55C1D2E2966A2C922AB78628867F13F333

 

Scania Longline
AA79E455C10DDBCA6E3E48E9638A472FCB460CA6

59F3C9576EA023241135362CC2B645044DDDD04D

Scania T RJL:
45F1149257760221E3BB6E0127BB3DA207524B2C

120E4B09351968B72AFFCEF35724371629193A9A

Edited by Bull[NL]
  • Like 2

 

tmplogo.jpg

Link to comment
Share on other sites

Thxs, heb er nog veel meer gemaakt maar zal ze niet allemaal posten.
Ben aan kijken om nieuwe Scania R of S te doen, helaas werken die iets anders als de oude versies waardoor je de skin uit meerdere delen tot 1 moet maken.
Normaal kan je uit 1 template de skin maken, bij de nieuwe bestaat dit uit meerdere templates en moet je momenteel de code voor template nog zelf aanpassen en hier zal ik mij even meer in moeten verdiepen maar dit gaat wel gebeuren.
Vaak vind ik het ook makkelijker om een skin te maken als iemand aangeeft zou graag dit of zo willen dan weet je wat je kan doen, als je zelf gaat ontwerpen is vaak zoeken wat wil je.
 

Edited by Bull[NL]

 

tmplogo.jpg

Link to comment
Share on other sites

Onze productie is niet bij 1 skin gebleven :P

4 skins  waarvan 3 met het zelfde motief enkel is de ene donker en de ander "grijs" en we hebben er een met n roest thema voor elke scs truck + 50K , ohaha en Rjl ook de longlines.

60+ trailers bulk,container,zeil etc.

Daarbij ook nog veel extra opties zoals bij de skin passende bullbars , zonnekleppen , lichtbakken en led verlichting.

Nog net geen overkill :P hahaha.

 

Maar als je je verveeld mag je er gerust nog een maken hoor :D  :P

 

Hier 2 voorbeeldjes :D voor meer kijk op mn steam of instagram :) 

Groetjes :D

 

xwxjjjlbu7m8y.png

 

2mnynl7vp.png

  • Like 1

sie43xhjrye7s.png

Link to comment
Share on other sites

@[ZZ-Trans] ~NLgabberNL~ ik weet je te vinden :) die 2e trailer vind ik een mooie.
Ik weet dat jullie eigen skins ontwerpen zie ze vaker op steam voorbij komen zitten mooie combi's tussen.

On 18-2-2018 at 10:54 AM, StickyEagle said:

Jullie ontwerpen zien er mooi uit. Ik wil graag binnenkort starten met het ontwerpen van mijn eerste zelfgemaakte skin, hebben jullie ervaringstips voordat ik start met een ontwerp?

 

Kan je deze skins trouwens ook gebruiken in Multiplayer? Ik ben hier niet echt bekend mee.


Deze skins kan je alleen in SP gebruiken.
Ik weet niet of ik deze link mag posten maar als je totaal geen ervaring met skinnen hebt zou ik deze aanraden om te beginnen: https://ijsmods.wordpress.com/modding/
Hier word duidelijk uitgelegd in stappen hoe je skins kan maken.

  • Like 1
  • Thanks 1

 

tmplogo.jpg

Link to comment
Share on other sites

On 19-2-2018 at 9:07 PM, Bull[NL] said:

Deze skins kan je alleen in SP gebruiken.
Ik weet niet of ik deze link mag posten maar als je totaal geen ervaring met skinnen hebt zou ik deze aanraden om te beginnen: https://ijsmods.wordpress.com/modding/
Hier word duidelijk uitgelegd in stappen hoe je skins kan maken.

Bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad nog helemaal geen ervaring met het skinnen van trailers. Ik zou wel graag willen skinnen, maar wist helemaal niet waar ik zou starten. Het linkje ziet er goed uit, ik ga er dit weekend eens voor zitten! :)

  • Like 1

UsDxWIH.png

Link to comment
Share on other sites

@StickyEagle probleem had ik in begin ik wilde ook te snel gaan hiermee maar de uitleg is goed en duidelijk als je die stappen volgt lukt het je wel.
Het is een kwestie van proberen, ik had geen ervaring toen ik er mee begon en heb dit nog altijd niet want zou graag ook met mods willen beginnen maar heb hiervoor momenteel de tijd niet ervoor.
Als advies wat ik je kan geven is die link dat is de basis, zelf gebruik ik Photoshop 6 CS deze vind ik het fijnste om mee te werken maar iedereen die skins maakt doet dit op een eigen manier.
Zelf werk ik graag met templates voor RJL versies omdat je hier meer mee kan doen, ik ben ook begonnen met geen kennis maar door informatie te verzamelen en werken met photoshop en proberen ben ik er steeds beter in geworden.
Als je ooit advies of hulp nodig hebt mag je dit altijd vragen.
om te beginnen kan je ook kijken voor deze tool ETS2Studio: http://www.ets2studio.com

Dit is een programma die je kan helpen vooral als je nog geen ervaring hebt in skinnen.
Blender Tools is nog beter maar ook veel moeilijker.

 

tmplogo.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.