Jump to content

Lad os få lidt mere aktivitet herinde


erikj

Recommended Posts

Hejsa!

Jeg savner lidt selskab af nogle danskere på forummet, men også på vejene. Derfor har jeg udset mig det som mit job at få lidt gang i jer!

Jeg har fuld forståelse for, at nogle af jer ikke går så meget op i forummet - og det er sgu også OK. Jer der dog er aktive engang i mellem herinde må meget gerne komme herind og skrive lidt, det er jo det vi har sub-forummet her til :P

Hvis I ser nogen, der bryder reglerne på forummet, er I også meget velkomne til at anmelde (report) deres indlæg på dansk.

Men til jer der blot er her for at køre noget truck med andre mennesker: Hvad med at vi laver det her om til en lille "mødesteds"-tråd? Hvis nogen har lyst til at trucke med andre danskere, så smid et indlæg her med mødested, tid og evt. lidt om dig selv, så kan det være nogen dukker op. Jeg prøver så vidt muligt at holde øje med tråden her, da jeg rigtig gerne vil have danskerne lidt mere på banen, så vi kan komme i kamp med alle de polakkere herinde ;)

Hvis I har nogle idéer eller forslag til forummet eller bare noget helt sndet, så send mig en privat besked. Dem prøver jeg så vidt muligt at tjekke hver dag. :)

God fornøjelse!

Link to comment
Share on other sites

Spændende Tråd :-)
 

Hvis folk er friske på at køre sammen osv. Er jeg helt sikkert frisk! :-D

 

Må dog indrømme at jeg ikke er den mest aktive i ETSMP for tiden, men det ændrer sig nok, når Scandinavia udkommer og MP blir updated :-D

 

Ang. Forum. logger jeg tit på for at læse de forskellige opslag/tråde, Men svarer dog ikke på så meget af det :-p

 

God tråd og måske det sætter lidt gang i det, for danskerne ;-) 

Link to comment
Share on other sites

Spændende Tråd :-)

 

Hvis folk er friske på at køre sammen osv. Er jeg helt sikkert frisk! :-D

 

Må dog indrømme at jeg ikke er den mest aktive i ETSMP for tiden, men det ændrer sig nok, når Scandinavia udkommer og MP blir updated :-D

 

Ang. Forum. logger jeg tit på for at læse de forskellige opslag/tråde, Men svarer dog ikke på så meget af det :-p

 

God tråd og måske det sætter lidt gang i det, for danskerne ;-) 

 

Yes, håber også på, at der kommer lidt mere aktivitet nu her, når den nye DLC kommer :P

 

Tak for feedback!

Link to comment
Share on other sites

Aften i vagten o7

 

Jeg er lige kommet til, men jeg er da frisk på lidt ture hist og pist i weekenderne. Jeg har "raporteret" i den anden tråd og linket et billede af mit lille bæst, hvis nogen vil se "familie" albummet :)

 

Anyhow - jeg har hjemme i Stuttgart og af en eller anden grund synes spillet at jeg skal nulstilles tilbage til Stuttgart hver gang jeg logger på, men skidt med det: så er jeg midt i Europa når jeg skal ud og trille! :)

 

Hold jer muntre og sikre på vejene!

 

Jeg tænkte på om vi måske skulle danne en Steam gruppe vi kunne mødes i og arrangere køreture sammen via? Så er det da lidt lettere at se hvem af os der egentligt er på. Bare et forslag.

 

Sharidan o7

Link to comment
Share on other sites

Jo tak da xw :D

 

Som gammel forum trold, kan jeg sagtens følge dit ønske om mere aktivitet her og det ville da også være lækkert, men det kan desværre godt være noget af en opgave. Jeg løb ind i et par danskere in-game i løbet af de første par timer jeg var på, men det var en kort fornøjelse. Det var små-sent på aftenen og alt det, men til gengæld så fik jeg senere en "sjov" oplevelse da en gut besluttede sig for at skift vognbane lige ind i mig. Mit stakkels bæst blev kastet rundt som en slaskedukke, endte på siden og måtte rettes op igen for den nette sum af 117.000€. Skovlen glemte at kigge i sine spejle før han rykkede ud. Hans kammerat besluttede sig så for at kaste hele skylden over på mig via privat chat - ganske underholdende at man kan være så smålig - hehe.

 

Anyhow - historie til side. For en 10 år siden eller så drev jeg selv et dansk community i et andet spil og selv dengang var det svært at få danskerne til at hoppe på forumet. Siden da er udbredelsen af voice kommunikation (TS / Mumble etc.) kun blevet større og det er da også til stor gavn for de der har problemer med at stave og de der har svært ved at skrive. Desværre betyder det mindre og mindre aktivitet i fora. Personligt ville jeg helst at folk prøvede på at se bort fra stavefejl og formulerings problemer og bare kastede 5 ord i forumet engang imellem. Det skaber stadig noget kontakt og det er da 200 gange bedre med noget kontakt, end at sidde der mutters alene, så hermed en opfordring fra en ny-tilkommen til alle jer andre om at kaste et par ord til os! :)

 

Jeg er på igen i weekenden og bliver nok kastet tilbage til Stuttgart som altid, så jeg starter jo nok derfra. Hvis der ikke rigtigt er kommet noget respons fra nogen, så kaster jeg lidt beskrivende hændelsesforløb i stedet.

 

Sharidan o7

Link to comment
Share on other sites

En steamgruppe kunne godt være en god mulighed, dog tror jeg stadig ikke at mange vil "Checke" den gruppe og skrive til nogle om de friske på en tur. Det jo trods alt bare nemmere at sidde alene og bare køre... Og så vente på der er nogle andre der tager aktion og smider en besked.

 

Hver gang jeg ser en dansker prøver jeg altid at skabe en kontakt med dem, add dem på steam, skrive ingame osv. Har haft nogle ture med nogle enkle personer, men det virker som om at mange hopper fra og på hele tiden. SÅ det ikke så nemt desværre. Jeg er frisk på at finde på noget som kunne sætte skub i den danske community, Forum, Convoy osv. Kunne være lækkert og have andre at trille rundt med :-)

 

@Sharidan. Nu ved jeg jo ikke hvad level du er osv. Men du kan jo altid Quicktravel/Hurtig Rejse til garager for at kører andre steder ;-) (Hvis du selfølgelig har andre garager?)

 

sbL 

Link to comment
Share on other sites

Et andet forslag kunne være at bruge den uofficielle teamspeak server - der er også et specifikt rum til danskerne, men jeg har endnu ikke oplevet andre end mig sidde derinde. Dét kunne også være en hurtig og nem måde at skabe kontakt på, hvis man ikke lige har lyst til at sidde og skrive romaner på forummet ;)

Link to comment
Share on other sites

Super initiativ! Personligt kigger jeg på min Scania engang imellem. Sørgeligt nok har den ikke flyttet sig siden sidst.. jeg har nogle problemer med ustabil version af ETS2MP, men jeg lover jer, når de er klar med en version der er stabil for mig også, så flytter Dolle's Scania igen laster på de europæiske veje! Jeg har set noget om at man kan lave et team, så man kan få folk til at køre for sig, jeg har dog ikke fundet ud af hvad det går ud på helt præcis. SCS udgiver forhåbentlig snart en DLC hvor vi kan føle os på hjemmebane. Skandinavien! Jeg er dog lidt ked af, at de har 'glemt' Århus, da det er min hjemby ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik logget mig på TS'en i går og landede i et af de danske chat-rum, hvor en lille håndfuld danskere sad og spillede noget andet. De hoppede dog hurtigt fra og efterfølgende loggede "Gonzo :D" på og lidt senere "Anders19-???" (kan ikke huske cifrene i hans navn). Gonzo og jeg forsøgte at mødes for at trille et par læs sammen, men Gonzo havde været væk fra spillet i længere tid og fik hurtigt smadret sin truck gentagende gange og jeg måtte senere hoppe tilbage til arbejdet så det lykkedes ikke helt for os at få kørt noget sammen. Jeg regner da med at komme til at køre nogle ture sammen med Gonzo igen, da jeg har ham på Steam nu.

 

Hvis I er friske på noget konvoy kørsel eller noget, så er jeg også klar på at brænde lidt diesel af i weekenderne. Jeg har nu garage i både Stuttgart og i Wien jeg kan hoppe imellem. Jeg vil dog helst gerne undgå at komme i nærheden af Rotterdam og Europoort for jeg ender med at lagge helt ud i det område. Min 6 år gamle maskine kan desværre ikke klare mosten der, men der er upgrades på vej senere på året forhåbentligt :D

 

Der er andet steds blevet nævnt VTC (Virtual Trucking Company) og om vi danskere skal danne et VTC. Jeg ikke selv haft tiden til at kigge nærmere på VTC, da forsiden på hjemmesiden blot er en reklame der ikke viser ret meget om hvordan skidtet virker (sad-face). Jeg ved ikke om VTC tillader fælles kørsel og fælles indtjening, men det kunne måske være interessant at prøve at tilmelde sig og se hvad man kan få ud af deres system og om det er rentabelt at benytte det via in-game browseren. Jeg har "=THN=" angivet foran mit navn som en form for selskabs angivelse. Engelsk version: "Total Hauling Needs" - fordansket udgave: "Totale Hale Nisser" ("Vi haler nisser fra Nakskov til Århus hver dag!"). Hvis jeg finder på at tilmelde mig og starte en VTC kommer den nok til at hedde noget i den retning. Meeen det bliver nok ikke før weekenden at jeg har tid til at kigge nærmere på det.

Link to comment
Share on other sites

Super initiativ! Personligt kigger jeg på min Scania engang imellem. Sørgeligt nok har den ikke flyttet sig siden sidst.. jeg har nogle problemer med ustabil version af ETS2MP, men jeg lover jer, når de er klar med en version der er stabil for mig også, så flytter Dolle's Scania igen laster på de europæiske veje! Jeg har set noget om at man kan lave et team, så man kan få folk til at køre for sig, jeg har dog ikke fundet ud af hvad det går ud på helt præcis. SCS udgiver forhåbentlig snart en DLC hvor vi kan føle os på hjemmebane. Skandinavien! Jeg er dog lidt ked af, at de har 'glemt' Århus, da det er min hjemby ;)

 

I single-player versionen burde du blive introduceret for det, men i multi-player versionen er der noget der hedder VTC. Forklarer lige lidt om det nedenunder.

 

Jeg fik logget mig på TS'en i går og landede i et af de danske chat-rum, hvor en lille håndfuld danskere sad og spillede noget andet. De hoppede dog hurtigt fra og efterfølgende loggede "Gonzo :D" på og lidt senere "Anders19-???" (kan ikke huske cifrene i hans navn). Gonzo og jeg forsøgte at mødes for at trille et par læs sammen, men Gonzo havde været væk fra spillet i længere tid og fik hurtigt smadret sin truck gentagende gange og jeg måtte senere hoppe tilbage til arbejdet så det lykkedes ikke helt for os at få kørt noget sammen. Jeg regner da med at komme til at køre nogle ture sammen med Gonzo igen, da jeg har ham på Steam nu.

 

Hvis I er friske på noget konvoy kørsel eller noget, så er jeg også klar på at brænde lidt diesel af i weekenderne. Jeg har nu garage i både Stuttgart og i Wien jeg kan hoppe imellem. Jeg vil dog helst gerne undgå at komme i nærheden af Rotterdam og Europoort for jeg ender med at lagge helt ud i det område. Min 6 år gamle maskine kan desværre ikke klare mosten der, men der er upgrades på vej senere på året forhåbentligt :D

 

Der er andet steds blevet nævnt VTC (Virtual Trucking Company) og om vi danskere skal danne et VTC. Jeg ikke selv haft tiden til at kigge nærmere på VTC, da forsiden på hjemmesiden blot er en reklame der ikke viser ret meget om hvordan skidtet virker (sad-face). Jeg ved ikke om VTC tillader fælles kørsel og fælles indtjening, men det kunne måske være interessant at prøve at tilmelde sig og se hvad man kan få ud af deres system og om det er rentabelt at benytte det via in-game browseren. Jeg har "=THN=" angivet foran mit navn som en form for selskabs angivelse. Engelsk version: "Total Hauling Needs" - fordansket udgave: "Totale Hale Nisser" ("Vi haler nisser fra Nakskov til Århus hver dag!"). Hvis jeg finder på at tilmelde mig og starte en VTC kommer den nok til at hedde noget i den retning. Meeen det bliver nok ikke før weekenden at jeg har tid til at kigge nærmere på det.

 

Super fedt at se der bliver brugt noget tid inde på TeamSpeaken :) Godt med nogle gode oplevelser, hehe.

 

VTC er ikke særlig specielt endnu og foregår KUN eksternt fra spillet. Du styrer et virtuelt firma lidt ligesom i single-player delen, bortset fra, at det her er andre spillere du styrer; det betyder, at du har ansatte under dig, som skal indgive bevis for, at de har kørt det job de nu har skrevet ind, og du kan så stille krav mv. Det er ikke meget mere end det, sidst jeg var inde og tjekke og det er jo også uofficielt :) Men det er en fin lille ting, som sikkert er hyggeligt nok. Dog ikke noget jeg har roddet mig ud i endnu!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nødvendigvis ikke brug for at være en del af en VTC, så længe jeg kan kører med nogle danskere er jeg glad ;-) 

 

Jeg joinede den VTC som hed ST - Stobart. Bare for at komme lidt ind i det, det virkede såen rimelig okay med det system de havde, men havde ikke tid til at spille det så meget mere og så de få ture jeg fik i ny og næ, Gad jeg ikke rigtig holde track på. Såååå... :-D 

 

Hvis der er nogle som sætter et dansk VTC op, vil jeg med glæde joine osv. :-)

Link to comment
Share on other sites

Det kunne være fedt med et dansk VTC, 

 

Jeg fik logget mig på TS'en i går og landede i et af de danske chat-rum, hvor en lille håndfuld danskere sad og spillede noget andet. De hoppede dog hurtigt fra og efterfølgende loggede "Gonzo :D" på og lidt senere "Anders19-???" (kan ikke huske cifrene i hans navn). Gonzo og jeg forsøgte at mødes for at trille et par læs sammen, men Gonzo havde været væk fra spillet i længere tid og fik hurtigt smadret sin truck gentagende gange og jeg måtte senere hoppe tilbage til arbejdet så det lykkedes ikke helt for os at få kørt noget sammen. Jeg regner da med at komme til at køre nogle ture sammen med Gonzo igen, da jeg har ham på Steam nu.

 

Hvis I er friske på noget konvoy kørsel eller noget, så er jeg også klar på at brænde lidt diesel af i weekenderne. Jeg har nu garage i både Stuttgart og i Wien jeg kan hoppe imellem. Jeg vil dog helst gerne undgå at komme i nærheden af Rotterdam og Europoort for jeg ender med at lagge helt ud i det område. Min 6 år gamle maskine kan desværre ikke klare mosten der, men der er upgrades på vej senere på året forhåbentligt :D

 

Der er andet steds blevet nævnt VTC (Virtual Trucking Company) og om vi danskere skal danne et VTC. Jeg ikke selv haft tiden til at kigge nærmere på VTC, da forsiden på hjemmesiden blot er en reklame der ikke viser ret meget om hvordan skidtet virker (sad-face). Jeg ved ikke om VTC tillader fælles kørsel og fælles indtjening, men det kunne måske være interessant at prøve at tilmelde sig og se hvad man kan få ud af deres system og om det er rentabelt at benytte det via in-game browseren. Jeg har "=THN=" angivet foran mit navn som en form for selskabs angivelse. Engelsk version: "Total Hauling Needs" - fordansket udgave: "Totale Hale Nisser" ("Vi haler nisser fra Nakskov til Århus hver dag!"). Hvis jeg finder på at tilmelde mig og starte en VTC kommer den nok til at hedde noget i den retning. Meeen det bliver nok ikke før weekenden at jeg har tid til at kigge nærmere på det.

 

Jeg er for det meste af tiden altid frisk på at brænde noget diesel af ;) det er bare at sige til ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil prøve at blive så meget aktiv på ETSMP TS og ETS2 fremover, så håber da der også er andre som er klar ;-) 

 

Ser i mig ingame kører jeg under navnet 'sbL - MAN UTD!' og bedste chance i en Scania 730 V8, Raven Skin. http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/530633401858639013/2A6C9C3F9AE684580BBD00024C3BEA2C8154ED20/

 

I må også gerne adde mig på steam hvis det i friske på nogle ture ;-) bare søg på navnet jeg skrev ovenover, så burde i se min account :-)

 

sbL

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil prøve at blive så meget aktiv på ETSMP TS og ETS2 fremover, så håber da der også er andre som er klar ;-) 

 

Ser i mig ingame kører jeg under navnet 'sbL - MAN UTD!' og bedste chance i en Scania 730 V8, Raven Skin. http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/530633401858639013/2A6C9C3F9AE684580BBD00024C3BEA2C8154ED20/

 

I må også gerne adde mig på steam hvis det i friske på nogle ture ;-) bare søg på navnet jeg skrev ovenover, så burde i se min account :-)

 

sbL

Hejsa sbl  man utd, har lige spurgt om venskab in steam...så kan vi se om vi er på samtidigt og evt rulle lidt rundt, vi kan jo snakke vi skype hvis det er der hedder jeg det samme som her...   toolmanspain

Link to comment
Share on other sites

@toolmanspain Helt sikkert! Jeg acceptere og så må vi lige se. ;-) jamen jeg er en del af en clan/community og vi har en TS3 ellers er der selfølgelig også ETS2MP ts'en ;-)

 

Jeg regner dog ikke med at være på mere idag desværre, ihvertfald ikke på ETS2. Men burde have tid imorgen :-)

Link to comment
Share on other sites

Halløjsa!

 

Så rammer weekenden det lille kolde Danmark. Skønt at se at der er kommet lidt mere liv her - velkommen til Friskmaelk og toolmanspain :D

 

Jeg slog lige forbi på ets2c.com for at kigge efter om nogen havde foreslået en Convoy. Jeg faldt over en tur fra hotellet i Kassel (se: http://ets2c.com/view/13275/stefan-kassel-hotel ) arrangeret af "Stefan" på lørdag om en uge. Det ser ud til at han kører noget twitch streaming ud fra hans beskrivelse. Om ikke andet så er det da noget at se frem til. Jeg har tilmeldt mig :)

 

Nåmenøhm, jeg har fået fikset mit reset problem med spillet og weekenden står åben. Jeg hopper nok på inden så længe og bliver nok på en 2-3 timer her i aften.  Jeg er nok på en hel del mere her hen over weekenden end jeg har været i løbet af ugen ... og nu slutter jeg posten her, for Gonzo råber ad mig på Steam om at jeg skal komme på den officielle TeamSpeak!

 

10-4 o7

Link to comment
Share on other sites

Halløjsa!

 

Så rammer weekenden det lille kolde Danmark. Skønt at se at der er kommet lidt mere liv her - velkommen til Friskmaelk og toolmanspain :D

 

Jeg slog lige forbi på ets2c.com for at kigge efter om nogen havde foreslået en Convoy. Jeg faldt over en tur fra hotellet i Kassel (se: http://ets2c.com/view/13275/stefan-kassel-hotel ) arrangeret af "Stefan" på lørdag om en uge. Det ser ud til at han kører noget twitch streaming ud fra hans beskrivelse. Om ikke andet så er det da noget at se frem til. Jeg har tilmeldt mig :)

 

Nåmenøhm, jeg har fået fikset mit reset problem med spillet og weekenden står åben. Jeg hopper nok på inden så længe og bliver nok på en 2-3 timer her i aften.  Jeg er nok på en hel del mere her hen over weekenden end jeg har været i løbet af ugen ... og nu slutter jeg posten her, for Gonzo råber ad mig på Steam om at jeg skal komme på den officielle TeamSpeak!

 

10-4 o7

Kan ikke love at jeg vil deltage, men vil da kigge på om jeg mulighed og om det passer ind! :-)

 

- Jeg regner med at være på ETS2 engang imorgen og trille lidt i ETS2, så jeg er frisk hvis andre også vil kører ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Synes bestemt denne tråd er fortjent :-)

Aktiviteten her er ikke imponerende .

 

Må indrømme, at jeg har sat mig lidt i vente til Scandinavia udkommer :-) Når det sker og MP bliver updated, så bliver der rykket hovedkontor(Garage) til danmark og så bliver der kørt løs igen! :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ja ja - har måske ikke været den mest aktive på forum (hellere spille end side her og skrive).

Men må nok sige at de sidste par opdateringer hvor de har leget med speedlimiteren har totalt fjernet min lyst til at spille MP.

De sidste par dage har foregået i SP.

 

Hvorfor pokker ændre på noget så basalt som den speedlimit som enhver lovlig lastbil har IRL?!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.