Jump to content

Lite Fågor.


Recommended Posts

Hej!

 

Jag är nybörjare inom ETS2 MP kanske mina frågor är lite löjliga men ni får stå ut med de, alla har varit nybörjare någon gång, eller hur?

1. Vilken knapp är till för att chata med andra förare?

2. Vilken knapp är till för att prata i radio med andra förare?

3. Finns det andra knappar som jag borde känna till?

4. Jag såg på en youtube klipp att man kan ändra kanal på radion. Har den nån betydelse eller är bara på skoj?

Det är allt för tillfället men jag kommer säkert med fler frågor.

Tack på förhand.

Link to comment
Share on other sites

Hej ! :)

 

Välkommen till TruckersMP ;)

 

För att svara på dina frågor :

 

1 | Om du vill använda chatt, tryck på "Y" -knappen

2 | Om du vill använda radion, håll ned "X" -knappen

3 | För att visa spelarna runt omkring dig, tryck på "Tab". För att växla chatt, tryck på "F9" -knappen och för att växla namntecken, tryck på "F11" -knappen.

4 | Grund radiokanalen är kanal 19. Du hittar alla spelare på den kanalen. Du kan ändra det för att prata med dina vänner ( vänner måste vara på samma kanal )

 

Ha det bra ! ;)

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, VagAssLau said:

Hej ! :)

 

Välkommen till TruckersMP ;)

 

För att svara på dina frågor :

 

1 | Om du vill använda chatt, tryck på "Y" -knappen

2 | Om du vill använda radion, håll ned "X" -knappen

3 | För att visa spelarna runt omkring dig, tryck på "Tab". För att växla chatt, tryck på "F9" -knappen och för att växla namntecken, tryck på "F11" -knappen.

4 | Grund radiokanalen är kanal 19. Du hittar alla spelare på den kanalen. Du kan ändra det för att prata med dina vänner ( vänner måste vara på samma kanal )

 

Ha det bra ! ;)

Tack för de snabba svaren!

 

Men jag har fortfarande några funderingar.

1. När jag klickar på Arbetsmarknad så finns det inga jobb att välja på Godsmarknaden eller på Snabbjobb bara Externavtal. Ska det vara så eller gör jag någonting fel? I.s.f. vad?

2. När jag ska välja jobb så finns ett klocka som står Återstående tid och visar timmar och minuter. Vad betyder det? Under den tiden måste leverera godset och om jag inte hinner leverera vad händer då? Blir jag bötfälld?

 

Tack!

Link to comment
Share on other sites

1 | Har inte jobb är en liten bugg i multiplayer. Att ha ett jobb, gå att sova på lastbils återförsäljare eller hotell. ;)

2 | Klockan visar din beräknade ankomsttid. Jag har gjort några förklaringar på skärmdumpar nedan. Om du anländer efter slutet av förväntad tidslucka får du mindre XP och pengar eftersom belastningen kom sent.

 

Spoiler

364100ets201487.png

 

380051ets201488.png

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.