Jump to content
Experiencing kernel error or random crashes on TruckersMP Island? ×

ETS2mp loopt vast


Recommended Posts

Bedankt allemaal, hier heb ik zeker iets aan. 
Zit ik nog wel met een ander dingetje. 
Met de combinatie toetsen Alt + tab kun je vanuit ETS2 terugkeren naar het bureaublad.
Echter als ik terug wil keren in ETS2 dan keert het niet meer terug in het scherm en zie ik MP linksboven staan waarin het zaakje vastloopt.
Moet ik via taakbeheer ETS2 afsluiten en weer herstarten. Irritant.
Nu zit ik in een skype groepje die ook MP spelen, maar die hebben dat probleem niet.
Hoe kan ik dit oplossen? Heb een Nvidia Geforce GTX 750 TI kaart erin hangen op Windows 10.
 

Link to comment
Share on other sites

De drivers waren up to date van de videokaart inclusief Experiance.
ETS2 opnieuw installeren heb ik nog niet gedaan, maar eerst getest of het met singele player ook problemen geeft.
Dit is niet het geval en vanuit bureablad kan ik gerust keren naar ETS2. Kortom daar ligt het probleem niet.
Ik heb MP opnieuw geinstalleerd en het probleem blijft.
Ik heb voor de gok de videokaart opnieuw geinstaleerd, maar mag ook niks baten.

Hierbij een screenshot. Als ik in de taakbalk onderin op ETS2 klik om terug te willen keren dan loopt het vast wat te zien is links bovenin. 
Let niet op de pictogrammen, Ben benieuwd, Ik gebruik Windows 10.

P.s. aan de moderators. Jullie mogen dit topic afsplitsen omdat het afwijkt van mijn eerdere vragen.  

Screen Shot 05-10-17 at 06.37 PM.jpg

Link to comment
Share on other sites

hoi @Johnny Hibma (NL) ik heb je topic gesplitst, en wil je het volgende controleren, 

als je alt tab gedaan hebt en je opened taakbeheer onder tab prestaties kan je zien hoe je systeem loopt op dat moment.

vaak geeft dat al veel informatie, zou je ook je systeemeisen willen plaatsen ? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Beste @[S.PLH]Warrior Ik zie duidelijk dat de CPU het niet moeilijk heeft, deze zit op 52%.
Alles loopt gewoon soepel met navigeren door het systeem heen, en dat ETS2 op de achtergrond loopt.  
Als ik in de truck rijdt dan heb ik gemiddeld tussen de 40 en 50 FPS, wat lekker loopt zonder schokken. 

Mijn systeem is als volgt.
Windows 10 Home.
CPU: Intel I5-3550 (3,30 GHZ)
RAM: 24GB
Video: NVIDIA Geforce 750TI (2GB)
Hardeschijf: 1TB.
 

Link to comment
Share on other sites

In Multiplayer kun je niet kiezen helaas, maar ik weet dat OpenGL lichter van kleur is en minder scherp. 
DirectX is alles helder en scherp. Aangezien ik dat dat duidelijk zie na het starten van MP, denk ik dat hij standaard DirectX pakt @[S.PLH]Warrior.

Heb zojuist via zoekbalk %programdata% getypt.
Vervolgens de map TruckersMP verwijderd en in Program Files de map TruckersMP Launcher.
Hierna MP opnieuw geïnstalleerd en het probleem blijft.  

Link to comment
Share on other sites

Beste @[S.PLH]Warrior, daar was ik weer.
Ik heb het nu op OpenGL gezet en toen eruit en met MP ETS2 opgestart.
Resultaat is succes en ik kan zonder crash weer verder spelen in de simulator.

Nu het grote nadeel. FPS is dan tussen de 6 en 14, en het rijdt totaal niet fijn.
Het beeld is donker, nu kun je dat verhelderen maar de scherpte valt me ook tegen.
Speel ik op DirectX dan heb ik FPS tussen de 40 en 50, en een fijn beeld om het het zomaar te zeggen.
Hoe los ik dit dan op met OpenGL?

Hierbij het game logbestand. 

game.log.txt.zip

Link to comment
Share on other sites

hoi @Johnny Hibma (NL) ik denk niet dat je zoveel met OpenGL kan doen.

je kan natuurlijk wel naar de graphics options kijken in het spel en dat veranderen

 

als je toch besluit om met DirectX te spelen dan maar toch niet alt tab uit het spel ? 

dan kan je gewoon doorspelen toch ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kan je is een nieuw profiel maken en het testen. Tevens de plugins tijdelijk eruit halen, deze vind je in de installatie map van ETS2 bin/x64/plugins/ (alles hier even uitslepen naar bureaublad)

Altijd DirectX gebruiken!!

 

Niet 30 minuten laten staan. Dit is alleen wanneer je tijd niet gespeeld hebt. MP zijn tijd stopt niet dus jouw game moet financiële berekening en alles inhalen over die tijd en dat kost even. Dit is dus alleen als je bij teleporteren zwart beeld krijgt. Dan moet je het uit wachten.

"We're on the world to help each other. Atleast that is what I believe." - The Fabby

 

https://vtlog.net - Independed logger by truckers like yourself.

Link to comment
Share on other sites

Beste @The Fabby, het gaat in single player goed, maar het gaat al mis als ik in het inlog scherm sta van MP, dan heb ik nog geen profiel binnen ETS2 aangeklikt. Speel ik ETS2 dan eveneens mis. 

 

10 hours ago, The Fabby said:

Kan je is een nieuw profiel maken en het testen. Tevens de plugins tijdelijk eruit halen, deze vind je in de installatie map van ETS2 bin/x64/plugins/ (alles hier even uitslepen naar bureaublad)

Altijd DirectX gebruiken!!

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hi @Johnny Hibma (NL),

 

Is het probleem inmiddels al opgelost? Zo niet, heb je al geprobeerd om TruckersMP opnieuw te installeren? Aangezien het probleem alleen plaatsvindt wanneer je in multiplayer bent en niet in singleplayer. Zorg ervoor dat ook de ETS2MP map verwijderd is uit je documenten map, maak voor de zekerheid een back-up van de ETS2MP map en plaats die tijdelijk ergens anders. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.