Jump to content

Spillutviklings Oppdatering


Recommended Posts

Kjære lastebilsjåfører,

 

Som dere sikkert vet, er den offisielle flerspiller funksjonen (kjent som Convoy) rett rundt hjørnet.

 

Convoy er et flott flerspillerspill, selv om det er helt annerledes enn TruckersMP. Begge flerspillerne har sine fordeler og ulemper, men i det minste gir TruckersMP deg et alternativ.

 

I 7 år var TruckersMP mesteparten av tiden en deltidsjobb (eller mer som en hobby) for meg. Vanligvis gjort om kvelden/natten.

 

I 2018 fikk jeg muligheten til å jobbe for TruckersMP på heltid i 6 måneder. Fremgangen var da betydelig, men den gang hadde vi bare inntekter fra Google Adsense, og vi hadde ikke råd til å investere i server infrastruktur eller til og med jobbe heltid over lengre tid. Derfor bestemte jeg meg for å bli med på "CD PROJEKT RED" i begynnelsen av 2019. Det var selvfølgelig også en glede for meg å jobbe med Cyberpunk 2077!

 

Som du kanskje mistenker, hadde jeg mye mindre tid til TruckersMP etter dette valget. Igjen begynte arbeid å bli gjort om kvelden/natten, som jeg vil kalle - "hard crunch mode".

 

Vi startet Patreon-kampanjen vår i oktober 2019, og det viste meg veldig raskt at samfunnet ønsker mer fra dette prosjektet. Men på den tiden ble ikke Cyberpunk 2077 en gang utgitt, og da snakker jeg ikke om patches. Jeg kunne ikke forlate teamet mitt der, så jeg bestemte meg for å bli til spillet ble utgitt sammen med oppdateringer. Og nå er tiden kommet. Jeg er for øyeblikket i oppsigelsestid, og fra og med august vil jeg ha en sjanse til å jobbe på TruckersMP på heltid igjen! Det var bare mulig på grunn av deres støtte via Patreon! Men jeg er fortsatt en entusiast som vil gjøre dette spillet best.

 

Som du vet har TruckersMP sine problemer. Vi alle kjenner disse problemene:

- trolling

- manglende spillfunksjoner (f.eks. økonomi)

- lav kvalitet

- mange bugs

- mangel på VTC-støtte i spillet

- lang ventetid på støtte for ny spillversjon

- manglende synkronisering (f.eks. vær, AI-kjøretøy)

 

Men TruckersMP har også mye potensiale, men vi bruker virkelig bare en liten del av dette potensialet for øyeblikket.

 

TruckersMP er fortsatt i Open Alpha-stage, versjon 0.2. Vi ønsker mer. Vi ønsker å ta med Open Beta 1.0.

 

Det er ikke bare en navneendring i koden for å få inn de nye versjonene. Vi må ta opp problemene ovenfor og fikse dem. Forvent ikke en veldig stor oppdatering som vi skal jobbe med i 2 år. Dette gir ingen mening, og mest sannsynlig vil vi mislykkes. I stedet, forvent mange små oppdateringer som til slutt vil føre oss til spillet vi vil være stolte av å kalle Beta 1.0. Tro ikke at dette kommer om en måned. For dette trenger vi kanskje et år eller to.

 

I mellomtiden fant vi en veldig talentfull person - ShawnCZek. Sikkert kjenner du ham fra funksjonene han har brakt så langt til spillet. Men også Smoky viste seg å være en veldig god spillprodusent, da han sørger for at vi er på vei i en god retning.

 

Innenfor spillutviklingsteamet er vi motiverte som aldri før. Hodene våre er fulle av ideer, vi trenger bare tid og din støtte! Ikke nøl med å gi oss tilbakemeldinger, hva du liker, hva du ikke liker. Vi vil høre forslag mer enn noen gang før.

 

I løpet av de kommende månedene vil vi fokusere mest på teknologi aspektet. Vi må forbedre verktøyene våre for å støtte de nye spill versjonene for å gjøre hele prosessen kortere og mer effektiv. Vi må ta med oss et nytt "replication framework" som vil forbedre synkroniseringskvaliteten og fikse noen feil relatert til den. Dette bør også gjøre det lettere å legge til nye synkroniserte ting i spillet. I fremtiden bør det også gjøre det mulig å bringe AI-drevne kjøretøy til TruckersMP. Problem med trolling vil bli dempet med “Global Report System” - rapporter fra spillet blir sentralisert. Det vil være lettere å vurdere forbud, moderering av spillet vil bli forkortet for å håndtere kapasiteten til våre spillservere. I mellomtiden planlegger vi å snakke om bussrelaterte forhold med en annen forekomst i samfunnet. Mer detaljer om alt dette kommer snart! Nå jobber vi hardt med å støtte 1.41-spill versjonen, som skal komme nærmere slutten av måneden.

 

Fra fellesskapets perspektiv er det bedre å ha to flerspillermoduser. Du kan alltid spille en alternativ modus. Ser jeg på kompleksitet og flaks, vil jeg si at det er svært lite sannsynlig at lignende modifikasjoner vil bli opprettet i fremtiden. En slik mulighet vil kanskje aldri komme igjen.

 

Vennlig hilsen,

mwl4

Game Developer

rwozThR.png iUwwMhn.png

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.