Jump to content
Experiencing kernel error or random crashes on TruckersMP Island? ×

Een woord van onze Lead Developer


Recommended Posts

Beste Truckers,

 

Zoals jullie waarschijnlijk weten staat de officiële multiplayer (bekend als Convoy) voor de deur.

Convoy is een geweldig multiplayer spel, echter is het totaal anders dan TruckersMP. Beide multiplayers hebben hun voor- en nadelen, maar TruckersMP biedt je tenminste een alternatief.

Voor 7 jaar was TruckersMP meestal een parttime baan (of meer hobby) voor mij. Meestal in de nacht.

In 2018 had ik de kans om fulltime te werken voor TruckersMP voor 6 maanden. De vooruitgang toen was aanzienlijk, maar toen hadden we alleen inkomsten uit Google Adsense en konden we het ons niet veroorloven om te investeren in serverinfrastructuur of zelfs fulltime te werken voor een langere tijd. Dat is waarom ik besloot om bij CD PROJEKT RED aan de slag te gaan in begin 2019. Natuurlijk was het voor mij ook een genoegen om aan Cyberpunk 2077 te werken!

Zoals je misschien al vermoedde, had ik na deze overstap veel minder tijd voor TruckersMP. Het begon weer nachtwerk te worden.

 

We begonnen onze Patreon-campagne in oktober 2019 en dat liet me heel snel zien dat de community meer wilt van dit project. Maar op dat moment was Cyberpunk 2077 nog niet eens uitgebracht, en dan heb ik het nog niet eens over patches. Ik kon mijn team daar niet achterlaten, dus besloot ik om te blijven tot het spel werd uitgebracht samen met de patches. En nu is het zover. Ik heb momenteel een opzegtermijn, en vanaf augustus krijg ik weer de kans om fulltime aan TruckersMP te werken! Dit was alleen mogelijk door jullie steun via Patreon! Maar ik ben nog steeds een liefhebber die van dit spel het beste wilt maken.

 

Zoals je weet, heeft TruckersMP zo zijn problemen. We kennen deze allemaal:

- trolling

- missende gameplay features (bv. economy)

- lage kwaliteit

- veel bugs

- gebrek aan VTC-ondersteuning in het spel

- lang wachten op ondersteuning van nieuwe spelversies

- ontbrekende synchronisatie (bv. weer, AI-voertuigen)

 

Maar TruckersMP heeft ook veel potentie, echter gebruiken we op dit moment nog maar een klein deel daarvan.

TruckersMP bevindt zich nog steeds in de Open Alpha fase, versie 0.2. Echter willen we meer. We willen Open Beta 1.0 uitbrengen.

Het is echter niet alleen een verandering van de versienaam in de code. We moeten de bovenstaande problemen aanpakken en oplossen. Verwacht niet één hele grote patch waar we twee jaar aan zullen werken. Dit is onzinnig en hoogstwaarschijnlijk zullen we dan falen. Verwacht in plaats daarvan vele kleine patches die ons uiteindelijk zullen leiden naar het spel dat we met trots Beta 1.0 noemen. Denk niet dat dit in slechts één maand zal gebeuren. Daar hebben we misschien een jaar of twee voor nodig. In de tussentijd hebben we een zeer getalenteerd persoon gevonden - ShawnCZek. Je kent hem vast van de features die hij tot nu toe in het spel gebracht heeft. Maar ook Smoky bleek een zeer goede game producer, want hij zorgt er voor dat we in een goede richting gaan.

 

Binnen het game development team zijn we gemotiveerd als nooit tevoren. Onze hoofden zitten vol ideeën, we hebben alleen tijd en jouw steun nodig! Aarzel niet om ons jouw feedback te geven, wat je goed vindt, maar ook wat je niet goed vindt. We zullen meer suggesties horen dan ooit tevoren.

 

In de komende maanden zullen wij ons het meest focussen op het technologische aspect. Wij moeten onze hulpmiddelen voor de ondersteuning van nieuwe spelversies verbeteren en het hele proces korter en efficiënter maken. We moeten met een nieuw replicatieframework komen dat de kwaliteit van de synchronisatie zal verbeteren en een aantal bugs zal verhelpen die daarmee te maken hebben. Dit zou het ook makkelijker moeten maken om nieuwe gesynchroniseerde dingen aan het spel te voegen. In de toekomst zou het ook mogelijk moeten zijn om AI-gestuurde voertuigen naar TruckersMP te brengen. Problemen met trolling zullen worden verminderd met het “Globaal Rapportsysteem” - rapporten van het spel zullen worden gecentraliseerd. Het zal gemakkelijker zijn om bans te beoordelen, de moderatie van het spel zal worden ingekort om de capaciteit van onze gameservers aan te kunnen. In de tussentijd zijn wij van plan om met een andere partij in de community over bus-gerelateerde zaken te praten. Meer details over dit alles binnenkort! Op dit moment werken we hard aan de ondersteuning van de 1.41 spelversie, die richting het einde van de maand dichter bij zou moeten komen.

 

Vanuit het oogpunt van de community is het beter om twee multiplayers te hebben. Je kunt altijd de alternatieve modus spelen. Gezien de complexiteit en de dosis geluk zou ik zeggen dat het zeer onwaarschijnlijk is dat een soortgelijke modificatie in de toekomst tot stand zal komen. Zo’n kans komt misschien nooit meer.


 

Met vriendelijke groet,

mwl4

Game Developer

  • Awesome! 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.